Jump to content
Geekforum.cz

LMRig

HW Helper
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Reputation Activity

  1. Haha
    LMRig got a reaction from Wladass in Plugin pro faktury   
    Ahoj, dlouho jsme se "neviděli" 🙂. Občas to tu zkouknu, ale teď jsem projížděl webtrh fórum a narazil jsem tam na Wladdass-e, tak mě napadlo zeptat se ještě tady.
    Prošel jsem snad úplně všechny pluginy na faktury a nenašel nic, co by plátci DPH umožnilo vložit do faktury vše potřebné, nejvíc je asi problém daň na každém řádku se zbožím a základ daně. Neví někdo o něčem free nebo s lifetime licencí?
    Díky moc. PS: to byl vtip - Wladass* 😉 , líbil se mi příspěvek o Waldassovi
  2. Like
    LMRig got a reaction from odysey in Web pro OC   
    Jo, zkusím asi Blackfyre.
  3. Like
    LMRig got a reaction from odysey in PC sestava na photoshop?   
    Je to i7 bez pár instrukcí, integrovaného grafického jádra a pár MHz dolu. Běžně doporučovaný (co se týká Haswellu).
  4. Like
    LMRig got a reaction from Copenhagen in Jak vybrat správnou herní grafickou kartu   
    Hodně lidí v dnešní době si pořizuje PC jen na hraní her. Proto byste měli svoji pozornost při vybírání věnovat hlavně grafické kartě. Samozřejmě jsou i hry, které těží hlavně z výkonu CPU, patří mezi ně například CS:GO a celkově jejich Source Engine. Většina her, ale těží právě z grafické karty.
     
     
    Hlouposti, na které narazíte:
     
    Větší paměť = více výkonu
    - ano, toto opravdu platí, ovšem pokud karta umí paměť využít a je možno ji využít -> vyšší rozlišení, vysoké nastavení textur.
    Jsou karty (např. GT630), které disponují 4GB VRAM, ovšem jejich jádro je tak slabé, že je v životě nemůžou využít. Není vůbec určena na hraní, maximálně starších her. Je určena hlavně uživatelům, co sledují filmy, pracují v nenáročných programech atp.
     
     
    AMD CPU = AMD GPU / Intel CPU = Nvidia GPU
    - opravdu nemusíte používat tyto kombinace CPU a GK, jsou mezi sebou kompatibilní a nenesou vůbec žádné mínusy nebo problémy. Je úplně jedno jestli dáte Intel CPU, AMD GK, je to to stejné, jako dávat MSI GK do ASRock desky, ničemu to nevadí.
     
     
    Nvidia má lepší grafiky / AMD má lepší grafiky
    - o tomto se již šířilo mnoho debat, válek mezi uživateli obou výrobců. Realita je taková, že žádný z výrobců, není horší nebo lepší. Vždycky konkurence vydá stejně výkonnou kartu, aby mohla soupeřit s kartami toho druhého. Je pravda, že AMD má častěji vyšší spotřebu, to se ale s příchodem nových R9 NANO, Fury,... zlepšilo. Technologie má každý výrobce svoje, většina jsou si podobná, jen každá funguje ve svém teritoriu.
     
     
    GDDR5 = Nekompatibilní s deskami s DDR3
    - toto je samozřejmě nesmysl, je to podobné, jako u kombinace AMD/AMD, Intel/Nvidia. Karta má svoje paměti, deska má svoje paměti, na toto nemusíte brát vůbec ohled.
     
     
    Výběr
     
    Cena
     
    Asi nejdůležitější věc, při výběru karty. Často nejdražší komponenta v sestavě. Rozdělit je můžeme do low-endu, mainstreamu a hi-end.
     
    Pokud budeme počítat s PC na hry, nemá opravdu smysl kupovat karty pod 2500Kč, kde už se pohybují už jenom takové karty, které já nazývám jako "pouze zobrazovače plochy" (730 / 740 / 240).
     
    Takové použitelnější už se jeví 750Ti / 260X po 1050 / 460 .
    Mainstreamem se dnes již myslí R9 270X / 470 až po 290X / 1060 / 480 / 390X / Nano / 970 / 780Ti, pomalu už i 980 a 1070.
    Hi-end samozřejmě 980Ti / Fury X / 1080 ....
     
     
    Brát ohled musíme samozřejmě i na CPU, je zbytečné kupovat i7 k 270X a naopak 980 k i3.
     
     
     
    Externí výrobci
     
    Druhá věc, která bude rozhodovat při vašem výběru, bude od jakého výrobce, nemyslím tím už Nvidia nebo AMD, ale výrobce, kteří kartu upravují po svém - chladič, PCB, součástky, frekvence.
     
    V ČR jsou obecně nejrozšířenější MSI, Gigabyte, ASUS, Sapphire, Evga.
    Méně známí Palit, Gainward, Zotac, na bazarech někdy i Club3D.
     
     
    Kvalitativně jsou na tom nejlépe MSI, Gigabyte, ASUS, Evga. Z těch výrobců, co u nás jsou špatně k sehnání je to např. Club3D, Zotac vyšší verze, Inno3D, KFA2. Bohužel u nás právě jen s dvouletou zárukou.
     
    Dále se karty řadí do různých edic, od limitovaných až po stálé vyšší a nižší. Pokud chcete opravdu tu nejkvalitnější kartu od daných výrobců, jsou to např. tyto:
     
    MSI - Hawk, Lightning
    ASUS - ROG
    Gigabyte - Extreme
    Sapphire - Toxic
    EVGA - Kingpin
     
    Tyto karty mají většinou pár věcí, které ulehčí taktování. Vždy mají lépe řešené chlazení, napájení a více součástek, které pomáhají stabilitě a vyššímu taktování.
     
     
    Zdroj
     
    Ovšem to nejhlavnější, podle čeho musíte kartu vybírat je - zdroj. Nejdůležitější komponenta v PC, s nekvalitním zdrojem, můžete přijít o jednu, ale také o všechny komponenty, pokud jeho ochrana selže.
     
    U nás nejprodávanější kvalitní výrobce zdrojů, je bezpochyby Seasonic, již od OEM verzí až po jejich top edice se jedná o kvalitní zdroje s kvalitními součástkami, nižší verze sice nemají např. opletené kabely nebo mají vyšší zvlnění, ale velmi málo se stává, že by tento zdroj vyhořel a případně s sebou vzal jinou komponentu.
     
    Další, kteří se řadí mezi ty kvalitnější, jsou např. Corsairy. Jejich řady RM a výše, jsou velmi kvalitní. Nejnižší řada, kterou poradím, jsou CXxxxM Buildery.
     
    Celkem nedávno se u nás objevily zdroje od Evgy. Verze G2 a GS jsou to nejkvalitnější, co od těchto výrobců můžete pořídit a přitom stojí na svou kvalitu velmi málo. Po registraci do 14 dní od koupě na ně máte 10 let záruku a nabízí i semipasivní režim.
     
    Většinou můžete v obchodech u karet napsáno "Doporučený výkon zdroje". Tyto hodnoty mohou být docela matoucí, u karet, které potřebují maximálně 250W najdete 600W zdroj, přitom celá sestava bude mít maximálně 500W. Je to hlavně z toho důvodu, když si někdo koupí 600W Zalman, který je rád za to, že se vůbec dostal na trh. Případně kdybyste vlastnili 200W AMD CPU .
     
    Levné dostatečně kvalitní zdroje jsou ještě např. Fortron Hexa+ a Fortron Hyper.
     
     
     
    Rada: Jestliže se rozmýšlíte mezi několika stejnými kartami (např. 4x 1060 atp.). Vyberte si tu nejlevnější nebo tu, která má u sebe nejvíce věcí navíc (bývají to myši, kódy na hry, podložky a jiné...), které můžete prodat. Důvod je jednoduchý, většinou se karty od různých výrobců za podobnou cenu liší jenom tím, jaké mají frekvence, ovšem těchto frekvencí můžete na 90% případů dosáhnout i sami (tento odstavec se netýká karet, které se liší použitým chladičem, tam už je pak rozdíl klidně znatelný - hlučnost, teploty, kvalita PCB a součástek).
     
     
    Pokud vás napadá, co bych mohl doplnit nebo mám někde chyby, dejte prosím vědět.
    Díky a přeju šťastný výběr.
  5. Like
    LMRig reacted to odysey in Jak vybrat správnou herní grafickou kartu   
    Luxusní posty!
  6. Like
    LMRig got a reaction from glararan in Coollaboratory Liquid Ultra - elektricky vodivá pasta   
    Coollaboratory Liquid Ultra
     
     
    Chtěl bych se podělit o zkušenosti s pastou Coollaboratory Liquid Ultra, dále jen CLU. Jelikož se této pasty každý bojí, protože je elektricky vodivá, trochu šikovnější člověk vlastně ani nemá čeho a výsledky jsou velmi pozitivní.
     
     
     
    1) Balení
     

    [zdroj: www.pc-max.de]
     
    V balení najdete 2 štětečky, kterými pastu roztíráte, ubrousky na setření pasty a pastu samotnou. Jedno balení by mělo vystačit na 10 nanesení.
     
     
    2) Vodivost a nanesení
     
    Pasta je z tekutých slitin kovů, jak se dočtete ve všech obchodech. Samozřejmě je tu riziko, ale to byste museli být tak nešikovní a pastu napatlat i všude okolo CPU. Pokud vám "nekápne" na desku, tak prakticky nemáte šanci si něco zničit, protože štětečkem opravdu rozetřete jen tam, kam chcete.
     
    Další důležitá věc je, že se pasta NESMÍ použít, pokud máte základnu chladiče z HLINÍKU. Na ten lze použít Coollaboratory Liquid Copper (vodivost je ale 90W vs 12W/mK).
     
     
    Narozdíl od jiných past, se CLU roztírá po celém heatspreaderu CPU.
     

    [zdroj: www.technic3d.com]
     
     
    3) Teploty
     
    Co by to bylo za recenzi, bez vyzkoušení. Porovnal jsem použití této pasty proti snad nejpoužívanější pastě u nás - MX-2.
     
    Vodivost je 90W vs 9W/mK. CPU i7 4790k 4.4GHz, 4.4GHz Cache 1.25V a měřeno je to s vodním chlazením při velmi náročném benchmarku XTU na 30min.
     
     

     
     
    Jak můžeme vidět, rozdíl teplot je viditelný, jak v idle, tak ve velmi vysoké zátěži.
     
     
    Závěr: Rozhodně za mě doporučuji, pokud nejste gramla, nic nehrozí.
  7. Like
    LMRig got a reaction from Bindik in Jak vybrat správnou herní grafickou kartu   
    Hodně lidí v dnešní době si pořizuje PC jen na hraní her. Proto byste měli svoji pozornost při vybírání věnovat hlavně grafické kartě. Samozřejmě jsou i hry, které těží hlavně z výkonu CPU, patří mezi ně například CS:GO a celkově jejich Source Engine. Většina her, ale těží právě z grafické karty.
     
     
    Hlouposti, na které narazíte:
     
    Větší paměť = více výkonu
    - ano, toto opravdu platí, ovšem pokud karta umí paměť využít a je možno ji využít -> vyšší rozlišení, vysoké nastavení textur.
    Jsou karty (např. GT630), které disponují 4GB VRAM, ovšem jejich jádro je tak slabé, že je v životě nemůžou využít. Není vůbec určena na hraní, maximálně starších her. Je určena hlavně uživatelům, co sledují filmy, pracují v nenáročných programech atp.
     
     
    AMD CPU = AMD GPU / Intel CPU = Nvidia GPU
    - opravdu nemusíte používat tyto kombinace CPU a GK, jsou mezi sebou kompatibilní a nenesou vůbec žádné mínusy nebo problémy. Je úplně jedno jestli dáte Intel CPU, AMD GK, je to to stejné, jako dávat MSI GK do ASRock desky, ničemu to nevadí.
     
     
    Nvidia má lepší grafiky / AMD má lepší grafiky
    - o tomto se již šířilo mnoho debat, válek mezi uživateli obou výrobců. Realita je taková, že žádný z výrobců, není horší nebo lepší. Vždycky konkurence vydá stejně výkonnou kartu, aby mohla soupeřit s kartami toho druhého. Je pravda, že AMD má častěji vyšší spotřebu, to se ale s příchodem nových R9 NANO, Fury,... zlepšilo. Technologie má každý výrobce svoje, většina jsou si podobná, jen každá funguje ve svém teritoriu.
     
     
    GDDR5 = Nekompatibilní s deskami s DDR3
    - toto je samozřejmě nesmysl, je to podobné, jako u kombinace AMD/AMD, Intel/Nvidia. Karta má svoje paměti, deska má svoje paměti, na toto nemusíte brát vůbec ohled.
     
     
    Výběr
     
    Cena
     
    Asi nejdůležitější věc, při výběru karty. Často nejdražší komponenta v sestavě. Rozdělit je můžeme do low-endu, mainstreamu a hi-end.
     
    Pokud budeme počítat s PC na hry, nemá opravdu smysl kupovat karty pod 2500Kč, kde už se pohybují už jenom takové karty, které já nazývám jako "pouze zobrazovače plochy" (730 / 740 / 240).
     
    Takové použitelnější už se jeví 750Ti / 260X po 1050 / 460 .
    Mainstreamem se dnes již myslí R9 270X / 470 až po 290X / 1060 / 480 / 390X / Nano / 970 / 780Ti, pomalu už i 980 a 1070.
    Hi-end samozřejmě 980Ti / Fury X / 1080 ....
     
     
    Brát ohled musíme samozřejmě i na CPU, je zbytečné kupovat i7 k 270X a naopak 980 k i3.
     
     
     
    Externí výrobci
     
    Druhá věc, která bude rozhodovat při vašem výběru, bude od jakého výrobce, nemyslím tím už Nvidia nebo AMD, ale výrobce, kteří kartu upravují po svém - chladič, PCB, součástky, frekvence.
     
    V ČR jsou obecně nejrozšířenější MSI, Gigabyte, ASUS, Sapphire, Evga.
    Méně známí Palit, Gainward, Zotac, na bazarech někdy i Club3D.
     
     
    Kvalitativně jsou na tom nejlépe MSI, Gigabyte, ASUS, Evga. Z těch výrobců, co u nás jsou špatně k sehnání je to např. Club3D, Zotac vyšší verze, Inno3D, KFA2. Bohužel u nás právě jen s dvouletou zárukou.
     
    Dále se karty řadí do různých edic, od limitovaných až po stálé vyšší a nižší. Pokud chcete opravdu tu nejkvalitnější kartu od daných výrobců, jsou to např. tyto:
     
    MSI - Hawk, Lightning
    ASUS - ROG
    Gigabyte - Extreme
    Sapphire - Toxic
    EVGA - Kingpin
     
    Tyto karty mají většinou pár věcí, které ulehčí taktování. Vždy mají lépe řešené chlazení, napájení a více součástek, které pomáhají stabilitě a vyššímu taktování.
     
     
    Zdroj
     
    Ovšem to nejhlavnější, podle čeho musíte kartu vybírat je - zdroj. Nejdůležitější komponenta v PC, s nekvalitním zdrojem, můžete přijít o jednu, ale také o všechny komponenty, pokud jeho ochrana selže.
     
    U nás nejprodávanější kvalitní výrobce zdrojů, je bezpochyby Seasonic, již od OEM verzí až po jejich top edice se jedná o kvalitní zdroje s kvalitními součástkami, nižší verze sice nemají např. opletené kabely nebo mají vyšší zvlnění, ale velmi málo se stává, že by tento zdroj vyhořel a případně s sebou vzal jinou komponentu.
     
    Další, kteří se řadí mezi ty kvalitnější, jsou např. Corsairy. Jejich řady RM a výše, jsou velmi kvalitní. Nejnižší řada, kterou poradím, jsou CXxxxM Buildery.
     
    Celkem nedávno se u nás objevily zdroje od Evgy. Verze G2 a GS jsou to nejkvalitnější, co od těchto výrobců můžete pořídit a přitom stojí na svou kvalitu velmi málo. Po registraci do 14 dní od koupě na ně máte 10 let záruku a nabízí i semipasivní režim.
     
    Většinou můžete v obchodech u karet napsáno "Doporučený výkon zdroje". Tyto hodnoty mohou být docela matoucí, u karet, které potřebují maximálně 250W najdete 600W zdroj, přitom celá sestava bude mít maximálně 500W. Je to hlavně z toho důvodu, když si někdo koupí 600W Zalman, který je rád za to, že se vůbec dostal na trh. Případně kdybyste vlastnili 200W AMD CPU .
     
    Levné dostatečně kvalitní zdroje jsou ještě např. Fortron Hexa+ a Fortron Hyper.
     
     
     
    Rada: Jestliže se rozmýšlíte mezi několika stejnými kartami (např. 4x 1060 atp.). Vyberte si tu nejlevnější nebo tu, která má u sebe nejvíce věcí navíc (bývají to myši, kódy na hry, podložky a jiné...), které můžete prodat. Důvod je jednoduchý, většinou se karty od různých výrobců za podobnou cenu liší jenom tím, jaké mají frekvence, ovšem těchto frekvencí můžete na 90% případů dosáhnout i sami (tento odstavec se netýká karet, které se liší použitým chladičem, tam už je pak rozdíl klidně znatelný - hlučnost, teploty, kvalita PCB a součástek).
     
     
    Pokud vás napadá, co bych mohl doplnit nebo mám někde chyby, dejte prosím vědět.
    Díky a přeju šťastný výběr.
  8. Like
    LMRig got a reaction from odysey in Jak vybrat správnou herní grafickou kartu   
    Hodně lidí v dnešní době si pořizuje PC jen na hraní her. Proto byste měli svoji pozornost při vybírání věnovat hlavně grafické kartě. Samozřejmě jsou i hry, které těží hlavně z výkonu CPU, patří mezi ně například CS:GO a celkově jejich Source Engine. Většina her, ale těží právě z grafické karty.
     
     
    Hlouposti, na které narazíte:
     
    Větší paměť = více výkonu
    - ano, toto opravdu platí, ovšem pokud karta umí paměť využít a je možno ji využít -> vyšší rozlišení, vysoké nastavení textur.
    Jsou karty (např. GT630), které disponují 4GB VRAM, ovšem jejich jádro je tak slabé, že je v životě nemůžou využít. Není vůbec určena na hraní, maximálně starších her. Je určena hlavně uživatelům, co sledují filmy, pracují v nenáročných programech atp.
     
     
    AMD CPU = AMD GPU / Intel CPU = Nvidia GPU
    - opravdu nemusíte používat tyto kombinace CPU a GK, jsou mezi sebou kompatibilní a nenesou vůbec žádné mínusy nebo problémy. Je úplně jedno jestli dáte Intel CPU, AMD GK, je to to stejné, jako dávat MSI GK do ASRock desky, ničemu to nevadí.
     
     
    Nvidia má lepší grafiky / AMD má lepší grafiky
    - o tomto se již šířilo mnoho debat, válek mezi uživateli obou výrobců. Realita je taková, že žádný z výrobců, není horší nebo lepší. Vždycky konkurence vydá stejně výkonnou kartu, aby mohla soupeřit s kartami toho druhého. Je pravda, že AMD má častěji vyšší spotřebu, to se ale s příchodem nových R9 NANO, Fury,... zlepšilo. Technologie má každý výrobce svoje, většina jsou si podobná, jen každá funguje ve svém teritoriu.
     
     
    GDDR5 = Nekompatibilní s deskami s DDR3
    - toto je samozřejmě nesmysl, je to podobné, jako u kombinace AMD/AMD, Intel/Nvidia. Karta má svoje paměti, deska má svoje paměti, na toto nemusíte brát vůbec ohled.
     
     
    Výběr
     
    Cena
     
    Asi nejdůležitější věc, při výběru karty. Často nejdražší komponenta v sestavě. Rozdělit je můžeme do low-endu, mainstreamu a hi-end.
     
    Pokud budeme počítat s PC na hry, nemá opravdu smysl kupovat karty pod 2500Kč, kde už se pohybují už jenom takové karty, které já nazývám jako "pouze zobrazovače plochy" (730 / 740 / 240).
     
    Takové použitelnější už se jeví 750Ti / 260X po 1050 / 460 .
    Mainstreamem se dnes již myslí R9 270X / 470 až po 290X / 1060 / 480 / 390X / Nano / 970 / 780Ti, pomalu už i 980 a 1070.
    Hi-end samozřejmě 980Ti / Fury X / 1080 ....
     
     
    Brát ohled musíme samozřejmě i na CPU, je zbytečné kupovat i7 k 270X a naopak 980 k i3.
     
     
     
    Externí výrobci
     
    Druhá věc, která bude rozhodovat při vašem výběru, bude od jakého výrobce, nemyslím tím už Nvidia nebo AMD, ale výrobce, kteří kartu upravují po svém - chladič, PCB, součástky, frekvence.
     
    V ČR jsou obecně nejrozšířenější MSI, Gigabyte, ASUS, Sapphire, Evga.
    Méně známí Palit, Gainward, Zotac, na bazarech někdy i Club3D.
     
     
    Kvalitativně jsou na tom nejlépe MSI, Gigabyte, ASUS, Evga. Z těch výrobců, co u nás jsou špatně k sehnání je to např. Club3D, Zotac vyšší verze, Inno3D, KFA2. Bohužel u nás právě jen s dvouletou zárukou.
     
    Dále se karty řadí do různých edic, od limitovaných až po stálé vyšší a nižší. Pokud chcete opravdu tu nejkvalitnější kartu od daných výrobců, jsou to např. tyto:
     
    MSI - Hawk, Lightning
    ASUS - ROG
    Gigabyte - Extreme
    Sapphire - Toxic
    EVGA - Kingpin
     
    Tyto karty mají většinou pár věcí, které ulehčí taktování. Vždy mají lépe řešené chlazení, napájení a více součástek, které pomáhají stabilitě a vyššímu taktování.
     
     
    Zdroj
     
    Ovšem to nejhlavnější, podle čeho musíte kartu vybírat je - zdroj. Nejdůležitější komponenta v PC, s nekvalitním zdrojem, můžete přijít o jednu, ale také o všechny komponenty, pokud jeho ochrana selže.
     
    U nás nejprodávanější kvalitní výrobce zdrojů, je bezpochyby Seasonic, již od OEM verzí až po jejich top edice se jedná o kvalitní zdroje s kvalitními součástkami, nižší verze sice nemají např. opletené kabely nebo mají vyšší zvlnění, ale velmi málo se stává, že by tento zdroj vyhořel a případně s sebou vzal jinou komponentu.
     
    Další, kteří se řadí mezi ty kvalitnější, jsou např. Corsairy. Jejich řady RM a výše, jsou velmi kvalitní. Nejnižší řada, kterou poradím, jsou CXxxxM Buildery.
     
    Celkem nedávno se u nás objevily zdroje od Evgy. Verze G2 a GS jsou to nejkvalitnější, co od těchto výrobců můžete pořídit a přitom stojí na svou kvalitu velmi málo. Po registraci do 14 dní od koupě na ně máte 10 let záruku a nabízí i semipasivní režim.
     
    Většinou můžete v obchodech u karet napsáno "Doporučený výkon zdroje". Tyto hodnoty mohou být docela matoucí, u karet, které potřebují maximálně 250W najdete 600W zdroj, přitom celá sestava bude mít maximálně 500W. Je to hlavně z toho důvodu, když si někdo koupí 600W Zalman, který je rád za to, že se vůbec dostal na trh. Případně kdybyste vlastnili 200W AMD CPU .
     
    Levné dostatečně kvalitní zdroje jsou ještě např. Fortron Hexa+ a Fortron Hyper.
     
     
     
    Rada: Jestliže se rozmýšlíte mezi několika stejnými kartami (např. 4x 1060 atp.). Vyberte si tu nejlevnější nebo tu, která má u sebe nejvíce věcí navíc (bývají to myši, kódy na hry, podložky a jiné...), které můžete prodat. Důvod je jednoduchý, většinou se karty od různých výrobců za podobnou cenu liší jenom tím, jaké mají frekvence, ovšem těchto frekvencí můžete na 90% případů dosáhnout i sami (tento odstavec se netýká karet, které se liší použitým chladičem, tam už je pak rozdíl klidně znatelný - hlučnost, teploty, kvalita PCB a součástek).
     
     
    Pokud vás napadá, co bych mohl doplnit nebo mám někde chyby, dejte prosím vědět.
    Díky a přeju šťastný výběr.
  9. Like
    LMRig got a reaction from Jamira40 in Jak vybrat správnou herní grafickou kartu   
    Hodně lidí v dnešní době si pořizuje PC jen na hraní her. Proto byste měli svoji pozornost při vybírání věnovat hlavně grafické kartě. Samozřejmě jsou i hry, které těží hlavně z výkonu CPU, patří mezi ně například CS:GO a celkově jejich Source Engine. Většina her, ale těží právě z grafické karty.
     
     
    Hlouposti, na které narazíte:
     
    Větší paměť = více výkonu
    - ano, toto opravdu platí, ovšem pokud karta umí paměť využít a je možno ji využít -> vyšší rozlišení, vysoké nastavení textur.
    Jsou karty (např. GT630), které disponují 4GB VRAM, ovšem jejich jádro je tak slabé, že je v životě nemůžou využít. Není vůbec určena na hraní, maximálně starších her. Je určena hlavně uživatelům, co sledují filmy, pracují v nenáročných programech atp.
     
     
    AMD CPU = AMD GPU / Intel CPU = Nvidia GPU
    - opravdu nemusíte používat tyto kombinace CPU a GK, jsou mezi sebou kompatibilní a nenesou vůbec žádné mínusy nebo problémy. Je úplně jedno jestli dáte Intel CPU, AMD GK, je to to stejné, jako dávat MSI GK do ASRock desky, ničemu to nevadí.
     
     
    Nvidia má lepší grafiky / AMD má lepší grafiky
    - o tomto se již šířilo mnoho debat, válek mezi uživateli obou výrobců. Realita je taková, že žádný z výrobců, není horší nebo lepší. Vždycky konkurence vydá stejně výkonnou kartu, aby mohla soupeřit s kartami toho druhého. Je pravda, že AMD má častěji vyšší spotřebu, to se ale s příchodem nových R9 NANO, Fury,... zlepšilo. Technologie má každý výrobce svoje, většina jsou si podobná, jen každá funguje ve svém teritoriu.
     
     
    GDDR5 = Nekompatibilní s deskami s DDR3
    - toto je samozřejmě nesmysl, je to podobné, jako u kombinace AMD/AMD, Intel/Nvidia. Karta má svoje paměti, deska má svoje paměti, na toto nemusíte brát vůbec ohled.
     
     
    Výběr
     
    Cena
     
    Asi nejdůležitější věc, při výběru karty. Často nejdražší komponenta v sestavě. Rozdělit je můžeme do low-endu, mainstreamu a hi-end.
     
    Pokud budeme počítat s PC na hry, nemá opravdu smysl kupovat karty pod 2500Kč, kde už se pohybují už jenom takové karty, které já nazývám jako "pouze zobrazovače plochy" (730 / 740 / 240).
     
    Takové použitelnější už se jeví 750Ti / 260X po 1050 / 460 .
    Mainstreamem se dnes již myslí R9 270X / 470 až po 290X / 1060 / 480 / 390X / Nano / 970 / 780Ti, pomalu už i 980 a 1070.
    Hi-end samozřejmě 980Ti / Fury X / 1080 ....
     
     
    Brát ohled musíme samozřejmě i na CPU, je zbytečné kupovat i7 k 270X a naopak 980 k i3.
     
     
     
    Externí výrobci
     
    Druhá věc, která bude rozhodovat při vašem výběru, bude od jakého výrobce, nemyslím tím už Nvidia nebo AMD, ale výrobce, kteří kartu upravují po svém - chladič, PCB, součástky, frekvence.
     
    V ČR jsou obecně nejrozšířenější MSI, Gigabyte, ASUS, Sapphire, Evga.
    Méně známí Palit, Gainward, Zotac, na bazarech někdy i Club3D.
     
     
    Kvalitativně jsou na tom nejlépe MSI, Gigabyte, ASUS, Evga. Z těch výrobců, co u nás jsou špatně k sehnání je to např. Club3D, Zotac vyšší verze, Inno3D, KFA2. Bohužel u nás právě jen s dvouletou zárukou.
     
    Dále se karty řadí do různých edic, od limitovaných až po stálé vyšší a nižší. Pokud chcete opravdu tu nejkvalitnější kartu od daných výrobců, jsou to např. tyto:
     
    MSI - Hawk, Lightning
    ASUS - ROG
    Gigabyte - Extreme
    Sapphire - Toxic
    EVGA - Kingpin
     
    Tyto karty mají většinou pár věcí, které ulehčí taktování. Vždy mají lépe řešené chlazení, napájení a více součástek, které pomáhají stabilitě a vyššímu taktování.
     
     
    Zdroj
     
    Ovšem to nejhlavnější, podle čeho musíte kartu vybírat je - zdroj. Nejdůležitější komponenta v PC, s nekvalitním zdrojem, můžete přijít o jednu, ale také o všechny komponenty, pokud jeho ochrana selže.
     
    U nás nejprodávanější kvalitní výrobce zdrojů, je bezpochyby Seasonic, již od OEM verzí až po jejich top edice se jedná o kvalitní zdroje s kvalitními součástkami, nižší verze sice nemají např. opletené kabely nebo mají vyšší zvlnění, ale velmi málo se stává, že by tento zdroj vyhořel a případně s sebou vzal jinou komponentu.
     
    Další, kteří se řadí mezi ty kvalitnější, jsou např. Corsairy. Jejich řady RM a výše, jsou velmi kvalitní. Nejnižší řada, kterou poradím, jsou CXxxxM Buildery.
     
    Celkem nedávno se u nás objevily zdroje od Evgy. Verze G2 a GS jsou to nejkvalitnější, co od těchto výrobců můžete pořídit a přitom stojí na svou kvalitu velmi málo. Po registraci do 14 dní od koupě na ně máte 10 let záruku a nabízí i semipasivní režim.
     
    Většinou můžete v obchodech u karet napsáno "Doporučený výkon zdroje". Tyto hodnoty mohou být docela matoucí, u karet, které potřebují maximálně 250W najdete 600W zdroj, přitom celá sestava bude mít maximálně 500W. Je to hlavně z toho důvodu, když si někdo koupí 600W Zalman, který je rád za to, že se vůbec dostal na trh. Případně kdybyste vlastnili 200W AMD CPU .
     
    Levné dostatečně kvalitní zdroje jsou ještě např. Fortron Hexa+ a Fortron Hyper.
     
     
     
    Rada: Jestliže se rozmýšlíte mezi několika stejnými kartami (např. 4x 1060 atp.). Vyberte si tu nejlevnější nebo tu, která má u sebe nejvíce věcí navíc (bývají to myši, kódy na hry, podložky a jiné...), které můžete prodat. Důvod je jednoduchý, většinou se karty od různých výrobců za podobnou cenu liší jenom tím, jaké mají frekvence, ovšem těchto frekvencí můžete na 90% případů dosáhnout i sami (tento odstavec se netýká karet, které se liší použitým chladičem, tam už je pak rozdíl klidně znatelný - hlučnost, teploty, kvalita PCB a součástek).
     
     
    Pokud vás napadá, co bych mohl doplnit nebo mám někde chyby, dejte prosím vědět.
    Díky a přeju šťastný výběr.
  10. Like
    LMRig got a reaction from Ariczek in Jak vybrat správnou herní grafickou kartu   
    Hodně lidí v dnešní době si pořizuje PC jen na hraní her. Proto byste měli svoji pozornost při vybírání věnovat hlavně grafické kartě. Samozřejmě jsou i hry, které těží hlavně z výkonu CPU, patří mezi ně například CS:GO a celkově jejich Source Engine. Většina her, ale těží právě z grafické karty.
     
     
    Hlouposti, na které narazíte:
     
    Větší paměť = více výkonu
    - ano, toto opravdu platí, ovšem pokud karta umí paměť využít a je možno ji využít -> vyšší rozlišení, vysoké nastavení textur.
    Jsou karty (např. GT630), které disponují 4GB VRAM, ovšem jejich jádro je tak slabé, že je v životě nemůžou využít. Není vůbec určena na hraní, maximálně starších her. Je určena hlavně uživatelům, co sledují filmy, pracují v nenáročných programech atp.
     
     
    AMD CPU = AMD GPU / Intel CPU = Nvidia GPU
    - opravdu nemusíte používat tyto kombinace CPU a GK, jsou mezi sebou kompatibilní a nenesou vůbec žádné mínusy nebo problémy. Je úplně jedno jestli dáte Intel CPU, AMD GK, je to to stejné, jako dávat MSI GK do ASRock desky, ničemu to nevadí.
     
     
    Nvidia má lepší grafiky / AMD má lepší grafiky
    - o tomto se již šířilo mnoho debat, válek mezi uživateli obou výrobců. Realita je taková, že žádný z výrobců, není horší nebo lepší. Vždycky konkurence vydá stejně výkonnou kartu, aby mohla soupeřit s kartami toho druhého. Je pravda, že AMD má častěji vyšší spotřebu, to se ale s příchodem nových R9 NANO, Fury,... zlepšilo. Technologie má každý výrobce svoje, většina jsou si podobná, jen každá funguje ve svém teritoriu.
     
     
    GDDR5 = Nekompatibilní s deskami s DDR3
    - toto je samozřejmě nesmysl, je to podobné, jako u kombinace AMD/AMD, Intel/Nvidia. Karta má svoje paměti, deska má svoje paměti, na toto nemusíte brát vůbec ohled.
     
     
    Výběr
     
    Cena
     
    Asi nejdůležitější věc, při výběru karty. Často nejdražší komponenta v sestavě. Rozdělit je můžeme do low-endu, mainstreamu a hi-end.
     
    Pokud budeme počítat s PC na hry, nemá opravdu smysl kupovat karty pod 2500Kč, kde už se pohybují už jenom takové karty, které já nazývám jako "pouze zobrazovače plochy" (730 / 740 / 240).
     
    Takové použitelnější už se jeví 750Ti / 260X po 1050 / 460 .
    Mainstreamem se dnes již myslí R9 270X / 470 až po 290X / 1060 / 480 / 390X / Nano / 970 / 780Ti, pomalu už i 980 a 1070.
    Hi-end samozřejmě 980Ti / Fury X / 1080 ....
     
     
    Brát ohled musíme samozřejmě i na CPU, je zbytečné kupovat i7 k 270X a naopak 980 k i3.
     
     
     
    Externí výrobci
     
    Druhá věc, která bude rozhodovat při vašem výběru, bude od jakého výrobce, nemyslím tím už Nvidia nebo AMD, ale výrobce, kteří kartu upravují po svém - chladič, PCB, součástky, frekvence.
     
    V ČR jsou obecně nejrozšířenější MSI, Gigabyte, ASUS, Sapphire, Evga.
    Méně známí Palit, Gainward, Zotac, na bazarech někdy i Club3D.
     
     
    Kvalitativně jsou na tom nejlépe MSI, Gigabyte, ASUS, Evga. Z těch výrobců, co u nás jsou špatně k sehnání je to např. Club3D, Zotac vyšší verze, Inno3D, KFA2. Bohužel u nás právě jen s dvouletou zárukou.
     
    Dále se karty řadí do různých edic, od limitovaných až po stálé vyšší a nižší. Pokud chcete opravdu tu nejkvalitnější kartu od daných výrobců, jsou to např. tyto:
     
    MSI - Hawk, Lightning
    ASUS - ROG
    Gigabyte - Extreme
    Sapphire - Toxic
    EVGA - Kingpin
     
    Tyto karty mají většinou pár věcí, které ulehčí taktování. Vždy mají lépe řešené chlazení, napájení a více součástek, které pomáhají stabilitě a vyššímu taktování.
     
     
    Zdroj
     
    Ovšem to nejhlavnější, podle čeho musíte kartu vybírat je - zdroj. Nejdůležitější komponenta v PC, s nekvalitním zdrojem, můžete přijít o jednu, ale také o všechny komponenty, pokud jeho ochrana selže.
     
    U nás nejprodávanější kvalitní výrobce zdrojů, je bezpochyby Seasonic, již od OEM verzí až po jejich top edice se jedná o kvalitní zdroje s kvalitními součástkami, nižší verze sice nemají např. opletené kabely nebo mají vyšší zvlnění, ale velmi málo se stává, že by tento zdroj vyhořel a případně s sebou vzal jinou komponentu.
     
    Další, kteří se řadí mezi ty kvalitnější, jsou např. Corsairy. Jejich řady RM a výše, jsou velmi kvalitní. Nejnižší řada, kterou poradím, jsou CXxxxM Buildery.
     
    Celkem nedávno se u nás objevily zdroje od Evgy. Verze G2 a GS jsou to nejkvalitnější, co od těchto výrobců můžete pořídit a přitom stojí na svou kvalitu velmi málo. Po registraci do 14 dní od koupě na ně máte 10 let záruku a nabízí i semipasivní režim.
     
    Většinou můžete v obchodech u karet napsáno "Doporučený výkon zdroje". Tyto hodnoty mohou být docela matoucí, u karet, které potřebují maximálně 250W najdete 600W zdroj, přitom celá sestava bude mít maximálně 500W. Je to hlavně z toho důvodu, když si někdo koupí 600W Zalman, který je rád za to, že se vůbec dostal na trh. Případně kdybyste vlastnili 200W AMD CPU .
     
    Levné dostatečně kvalitní zdroje jsou ještě např. Fortron Hexa+ a Fortron Hyper.
     
     
     
    Rada: Jestliže se rozmýšlíte mezi několika stejnými kartami (např. 4x 1060 atp.). Vyberte si tu nejlevnější nebo tu, která má u sebe nejvíce věcí navíc (bývají to myši, kódy na hry, podložky a jiné...), které můžete prodat. Důvod je jednoduchý, většinou se karty od různých výrobců za podobnou cenu liší jenom tím, jaké mají frekvence, ovšem těchto frekvencí můžete na 90% případů dosáhnout i sami (tento odstavec se netýká karet, které se liší použitým chladičem, tam už je pak rozdíl klidně znatelný - hlučnost, teploty, kvalita PCB a součástek).
     
     
    Pokud vás napadá, co bych mohl doplnit nebo mám někde chyby, dejte prosím vědět.
    Díky a přeju šťastný výběr.
  11. Like
    LMRig got a reaction from odysey in Coollaboratory Liquid Ultra - elektricky vodivá pasta   
    Coollaboratory Liquid Ultra
     
     
    Chtěl bych se podělit o zkušenosti s pastou Coollaboratory Liquid Ultra, dále jen CLU. Jelikož se této pasty každý bojí, protože je elektricky vodivá, trochu šikovnější člověk vlastně ani nemá čeho a výsledky jsou velmi pozitivní.
     
     
     
    1) Balení
     

    [zdroj: www.pc-max.de]
     
    V balení najdete 2 štětečky, kterými pastu roztíráte, ubrousky na setření pasty a pastu samotnou. Jedno balení by mělo vystačit na 10 nanesení.
     
     
    2) Vodivost a nanesení
     
    Pasta je z tekutých slitin kovů, jak se dočtete ve všech obchodech. Samozřejmě je tu riziko, ale to byste museli být tak nešikovní a pastu napatlat i všude okolo CPU. Pokud vám "nekápne" na desku, tak prakticky nemáte šanci si něco zničit, protože štětečkem opravdu rozetřete jen tam, kam chcete.
     
    Další důležitá věc je, že se pasta NESMÍ použít, pokud máte základnu chladiče z HLINÍKU. Na ten lze použít Coollaboratory Liquid Copper (vodivost je ale 90W vs 12W/mK).
     
     
    Narozdíl od jiných past, se CLU roztírá po celém heatspreaderu CPU.
     

    [zdroj: www.technic3d.com]
     
     
    3) Teploty
     
    Co by to bylo za recenzi, bez vyzkoušení. Porovnal jsem použití této pasty proti snad nejpoužívanější pastě u nás - MX-2.
     
    Vodivost je 90W vs 9W/mK. CPU i7 4790k 4.4GHz, 4.4GHz Cache 1.25V a měřeno je to s vodním chlazením při velmi náročném benchmarku XTU na 30min.
     
     

     
     
    Jak můžeme vidět, rozdíl teplot je viditelný, jak v idle, tak ve velmi vysoké zátěži.
     
     
    Závěr: Rozhodně za mě doporučuji, pokud nejste gramla, nic nehrozí.
  12. Like
    LMRig got a reaction from glararan in MSI GTX 980Ti V1 6GD5 - nejlevnější model   
    MSI GTX 980Ti V1 6GD5

    [Zdroj: czc.cz]
     
    Chtěl bych napsat pár slov k této grafické kartě. Na internetu jsem o ní nenašel žádné speciální recenze, kde by řekli pár důležitých informací, jak vlastně na tom je s teplotami, hlučností, co obsahuje balení atp.
    Tento model od MSI, je to nejlevnější, co můžete z řady GTX 980Ti pořídit (nepočítám samozřejmě akce, slevy,...).
     
    V Alze byla k dostání za 17999Kč. Se slevami, co lze na Alzu všemožně sehnat, se cena může dostat na cca 16000,-, což je už docela pěkná suma. Nejnižší cena na Heurece dne 8. 2. 2016 je 18328Kč.
     
     
    Jen chci upozornit, že poslední část o taktování se liší kus od kusu, budu zde testovat jen tu, kterou jsem zakoupil. Každý kus je jiný (kromě balení, chladiče a plomby).
     
    Pár základních údajů:
    Napájení - 1x 6pin, 1x 8pin
    Max TDP - 250W
    Max pracovní teplota - 92°C - Temp limit je možné nastavit na 91°C
    Délka karty - od zadního slotu cca 26.5cm
    Chladič - 2 sloty po celé délce
     
     
    1) Obsah balení
     
    Balení je celkem skromné. Je rozhodně menší, než u ostatních karet, ale karta je menších rozměrů, takže ani není větší potřeba.

     
    Obsahuje:
    1x Adaptér 6pin->8pin, pokud váš zdroj nemá 8pin.
    1x Quick User's Guide
    1x CD/DVD s ovladači a nástroji (nemohu dále specifikovat, nemám mechaniku - na vyžádání ale mohu zjistit)
    1x Karta, samozřejmě v antistatickém obalu
     
    Karta má ochranné gumové krytky na všech konektorech, i na těch pro SLI a PCI-E.
     
    Celkem mě zklamalo, že v balení není ani samolepka MSI, či něco podobného.
     
    2) Blower? Vadí to něčemu?
     
    Kde nejvíce můžete vidět šetření peněz, je chladič, ten je totiž z plastu s kovovým vzhledem.

     
    Osobně jsem se tohoto bál nejvíce, protože jsem čekal teploty, které nepůjdou uhlídat ani při boostu a ten bude padat.
    Po zhruba deseti benchmarcích a 4h hraní musím říct, že jsem příjemně překvapený.
     
    Samozřejmě nemůžeme od tohoto chladiče očekávat ticho a nízké teploty, ale není to ani tak hrozné, jako referenční R9 2xx.
    Během benchmarků, je teplota maximálně 83°C a během hraní (při zatížení karty na 80-99%) 81°C.
    Měřeno při teplotě vzduchu ve skříni kolem 28-30°C. U mě je to způsobeno tím, že přední 3 intake ventilátory ochlazují radiátor a všechno, co jde z něho pryč, jde rovnou do skříně, berte tedy tyto teploty jako vyšší, než tomu bude v případě obyčejné skříně.
     
    Jakožto bývalého majitele tří Windforce X3 musím říci, že otáčky na 100% se hlučností rovnají tomuto chladiči od Gigabytu, nejedná se tedy o nějaký vysavač. Maximální úroveň hluku je kolem těch 42-43dB.
    Samozřejmě tento chladič není řešením pro ty, kteří hledají tichou kartu.
    Maximální otáčky ventilátoru jsou 4200RPM a snížit jdou maximálně na 26%, což je zhruba 1100RPM dle AIDA64.
     
    Na závěr k němu řeknu toto: Čekal jsem horší, jsem mile překvapen.
    Osobní hodnocení chladiče je tedy 7/10.
     
     
    3) Taktování
     
    Hlavní důvod, proč jsem kartu kupoval, bylo taktování, mým cílem je samozřejmě voda, jako zbytek sestavy, ale nemohu přeci nevyzkoušet i taktování na původním chladiči.
     
    První věc o které se zmíním, je ASIC. Na to, že se jedná o nejlevnější model, je poměrně vysoké, můj kus má 72.6%.
    Paměti jsou standardně Hynix.
     
    Defaultní takt je 1000MHz, boost 1076MHz, paměti jedou na 7010MHz efektivně, nic zvláštního, prostě referenční model.
     
    Napětí můžeme zvednout o 87mV a Powerlimit na 110%, což kartě dovolí jít na 1227MHz při 1.224V boost a 1215MHz 1.2V bez boostu. Teploty se takto zvednou jen nepatrně -> 0-1°C.
     
    Chladič dovolí jít na 1475MHz při 1.18V boost a 1465 1.15V bez boostu. Dál už se takt snižuje kvůli teplotě. Jinak karta zpočátku jede stabilně na 1500MHz na jádře. Paměti klasicky dávají 7900/8000MHz.
    Teploty dosahují při tomto taktu až k 85°C při hraní.
    Taktovací potenciál je tedy obrovský, ale i horší karty většinou nemají problém s 1460MHz na jádře a alespoň 7800MHz na pamětech.
     
    Osobní hodnocení taktování karty je tedy 10/10 (může se kus od kusu lišit).
    V tomto případě, když chytíte dobrý kus, se opravdu vyplatí za ušetřené peníze pořídit lepší chladič (pokud chcete taktovat).
     
    Ale pozor! Karta má na jednom ze šroubků, plombu kvůli záruce. Šikovní si poradí. Někteří výrobci (i MSI v některých případech) po zaslání dotazu odpověděli, že i když plombu sundáte, tedy sundáte chladič, můžete kartu v pohodě reklamovat, musíte ale původní chladič namontovat při reklamaci zpět a nesmíte nic nešikovností poškodit.

     
     
    Díky
  13. Like
    LMRig got a reaction from Henzigo in MSI GTX 980Ti V1 6GD5 - nejlevnější model   
    MSI GTX 980Ti V1 6GD5

    [Zdroj: czc.cz]
     
    Chtěl bych napsat pár slov k této grafické kartě. Na internetu jsem o ní nenašel žádné speciální recenze, kde by řekli pár důležitých informací, jak vlastně na tom je s teplotami, hlučností, co obsahuje balení atp.
    Tento model od MSI, je to nejlevnější, co můžete z řady GTX 980Ti pořídit (nepočítám samozřejmě akce, slevy,...).
     
    V Alze byla k dostání za 17999Kč. Se slevami, co lze na Alzu všemožně sehnat, se cena může dostat na cca 16000,-, což je už docela pěkná suma. Nejnižší cena na Heurece dne 8. 2. 2016 je 18328Kč.
     
     
    Jen chci upozornit, že poslední část o taktování se liší kus od kusu, budu zde testovat jen tu, kterou jsem zakoupil. Každý kus je jiný (kromě balení, chladiče a plomby).
     
    Pár základních údajů:
    Napájení - 1x 6pin, 1x 8pin
    Max TDP - 250W
    Max pracovní teplota - 92°C - Temp limit je možné nastavit na 91°C
    Délka karty - od zadního slotu cca 26.5cm
    Chladič - 2 sloty po celé délce
     
     
    1) Obsah balení
     
    Balení je celkem skromné. Je rozhodně menší, než u ostatních karet, ale karta je menších rozměrů, takže ani není větší potřeba.

     
    Obsahuje:
    1x Adaptér 6pin->8pin, pokud váš zdroj nemá 8pin.
    1x Quick User's Guide
    1x CD/DVD s ovladači a nástroji (nemohu dále specifikovat, nemám mechaniku - na vyžádání ale mohu zjistit)
    1x Karta, samozřejmě v antistatickém obalu
     
    Karta má ochranné gumové krytky na všech konektorech, i na těch pro SLI a PCI-E.
     
    Celkem mě zklamalo, že v balení není ani samolepka MSI, či něco podobného.
     
    2) Blower? Vadí to něčemu?
     
    Kde nejvíce můžete vidět šetření peněz, je chladič, ten je totiž z plastu s kovovým vzhledem.

     
    Osobně jsem se tohoto bál nejvíce, protože jsem čekal teploty, které nepůjdou uhlídat ani při boostu a ten bude padat.
    Po zhruba deseti benchmarcích a 4h hraní musím říct, že jsem příjemně překvapený.
     
    Samozřejmě nemůžeme od tohoto chladiče očekávat ticho a nízké teploty, ale není to ani tak hrozné, jako referenční R9 2xx.
    Během benchmarků, je teplota maximálně 83°C a během hraní (při zatížení karty na 80-99%) 81°C.
    Měřeno při teplotě vzduchu ve skříni kolem 28-30°C. U mě je to způsobeno tím, že přední 3 intake ventilátory ochlazují radiátor a všechno, co jde z něho pryč, jde rovnou do skříně, berte tedy tyto teploty jako vyšší, než tomu bude v případě obyčejné skříně.
     
    Jakožto bývalého majitele tří Windforce X3 musím říci, že otáčky na 100% se hlučností rovnají tomuto chladiči od Gigabytu, nejedná se tedy o nějaký vysavač. Maximální úroveň hluku je kolem těch 42-43dB.
    Samozřejmě tento chladič není řešením pro ty, kteří hledají tichou kartu.
    Maximální otáčky ventilátoru jsou 4200RPM a snížit jdou maximálně na 26%, což je zhruba 1100RPM dle AIDA64.
     
    Na závěr k němu řeknu toto: Čekal jsem horší, jsem mile překvapen.
    Osobní hodnocení chladiče je tedy 7/10.
     
     
    3) Taktování
     
    Hlavní důvod, proč jsem kartu kupoval, bylo taktování, mým cílem je samozřejmě voda, jako zbytek sestavy, ale nemohu přeci nevyzkoušet i taktování na původním chladiči.
     
    První věc o které se zmíním, je ASIC. Na to, že se jedná o nejlevnější model, je poměrně vysoké, můj kus má 72.6%.
    Paměti jsou standardně Hynix.
     
    Defaultní takt je 1000MHz, boost 1076MHz, paměti jedou na 7010MHz efektivně, nic zvláštního, prostě referenční model.
     
    Napětí můžeme zvednout o 87mV a Powerlimit na 110%, což kartě dovolí jít na 1227MHz při 1.224V boost a 1215MHz 1.2V bez boostu. Teploty se takto zvednou jen nepatrně -> 0-1°C.
     
    Chladič dovolí jít na 1475MHz při 1.18V boost a 1465 1.15V bez boostu. Dál už se takt snižuje kvůli teplotě. Jinak karta zpočátku jede stabilně na 1500MHz na jádře. Paměti klasicky dávají 7900/8000MHz.
    Teploty dosahují při tomto taktu až k 85°C při hraní.
    Taktovací potenciál je tedy obrovský, ale i horší karty většinou nemají problém s 1460MHz na jádře a alespoň 7800MHz na pamětech.
     
    Osobní hodnocení taktování karty je tedy 10/10 (může se kus od kusu lišit).
    V tomto případě, když chytíte dobrý kus, se opravdu vyplatí za ušetřené peníze pořídit lepší chladič (pokud chcete taktovat).
     
    Ale pozor! Karta má na jednom ze šroubků, plombu kvůli záruce. Šikovní si poradí. Někteří výrobci (i MSI v některých případech) po zaslání dotazu odpověděli, že i když plombu sundáte, tedy sundáte chladič, můžete kartu v pohodě reklamovat, musíte ale původní chladič namontovat při reklamaci zpět a nesmíte nic nešikovností poškodit.

     
     
    Díky
  14. Like
    LMRig got a reaction from Jamira40 in MSI GTX 980Ti V1 6GD5 - nejlevnější model   
    MSI GTX 980Ti V1 6GD5

    [Zdroj: czc.cz]
     
    Chtěl bych napsat pár slov k této grafické kartě. Na internetu jsem o ní nenašel žádné speciální recenze, kde by řekli pár důležitých informací, jak vlastně na tom je s teplotami, hlučností, co obsahuje balení atp.
    Tento model od MSI, je to nejlevnější, co můžete z řady GTX 980Ti pořídit (nepočítám samozřejmě akce, slevy,...).
     
    V Alze byla k dostání za 17999Kč. Se slevami, co lze na Alzu všemožně sehnat, se cena může dostat na cca 16000,-, což je už docela pěkná suma. Nejnižší cena na Heurece dne 8. 2. 2016 je 18328Kč.
     
     
    Jen chci upozornit, že poslední část o taktování se liší kus od kusu, budu zde testovat jen tu, kterou jsem zakoupil. Každý kus je jiný (kromě balení, chladiče a plomby).
     
    Pár základních údajů:
    Napájení - 1x 6pin, 1x 8pin
    Max TDP - 250W
    Max pracovní teplota - 92°C - Temp limit je možné nastavit na 91°C
    Délka karty - od zadního slotu cca 26.5cm
    Chladič - 2 sloty po celé délce
     
     
    1) Obsah balení
     
    Balení je celkem skromné. Je rozhodně menší, než u ostatních karet, ale karta je menších rozměrů, takže ani není větší potřeba.

     
    Obsahuje:
    1x Adaptér 6pin->8pin, pokud váš zdroj nemá 8pin.
    1x Quick User's Guide
    1x CD/DVD s ovladači a nástroji (nemohu dále specifikovat, nemám mechaniku - na vyžádání ale mohu zjistit)
    1x Karta, samozřejmě v antistatickém obalu
     
    Karta má ochranné gumové krytky na všech konektorech, i na těch pro SLI a PCI-E.
     
    Celkem mě zklamalo, že v balení není ani samolepka MSI, či něco podobného.
     
    2) Blower? Vadí to něčemu?
     
    Kde nejvíce můžete vidět šetření peněz, je chladič, ten je totiž z plastu s kovovým vzhledem.

     
    Osobně jsem se tohoto bál nejvíce, protože jsem čekal teploty, které nepůjdou uhlídat ani při boostu a ten bude padat.
    Po zhruba deseti benchmarcích a 4h hraní musím říct, že jsem příjemně překvapený.
     
    Samozřejmě nemůžeme od tohoto chladiče očekávat ticho a nízké teploty, ale není to ani tak hrozné, jako referenční R9 2xx.
    Během benchmarků, je teplota maximálně 83°C a během hraní (při zatížení karty na 80-99%) 81°C.
    Měřeno při teplotě vzduchu ve skříni kolem 28-30°C. U mě je to způsobeno tím, že přední 3 intake ventilátory ochlazují radiátor a všechno, co jde z něho pryč, jde rovnou do skříně, berte tedy tyto teploty jako vyšší, než tomu bude v případě obyčejné skříně.
     
    Jakožto bývalého majitele tří Windforce X3 musím říci, že otáčky na 100% se hlučností rovnají tomuto chladiči od Gigabytu, nejedná se tedy o nějaký vysavač. Maximální úroveň hluku je kolem těch 42-43dB.
    Samozřejmě tento chladič není řešením pro ty, kteří hledají tichou kartu.
    Maximální otáčky ventilátoru jsou 4200RPM a snížit jdou maximálně na 26%, což je zhruba 1100RPM dle AIDA64.
     
    Na závěr k němu řeknu toto: Čekal jsem horší, jsem mile překvapen.
    Osobní hodnocení chladiče je tedy 7/10.
     
     
    3) Taktování
     
    Hlavní důvod, proč jsem kartu kupoval, bylo taktování, mým cílem je samozřejmě voda, jako zbytek sestavy, ale nemohu přeci nevyzkoušet i taktování na původním chladiči.
     
    První věc o které se zmíním, je ASIC. Na to, že se jedná o nejlevnější model, je poměrně vysoké, můj kus má 72.6%.
    Paměti jsou standardně Hynix.
     
    Defaultní takt je 1000MHz, boost 1076MHz, paměti jedou na 7010MHz efektivně, nic zvláštního, prostě referenční model.
     
    Napětí můžeme zvednout o 87mV a Powerlimit na 110%, což kartě dovolí jít na 1227MHz při 1.224V boost a 1215MHz 1.2V bez boostu. Teploty se takto zvednou jen nepatrně -> 0-1°C.
     
    Chladič dovolí jít na 1475MHz při 1.18V boost a 1465 1.15V bez boostu. Dál už se takt snižuje kvůli teplotě. Jinak karta zpočátku jede stabilně na 1500MHz na jádře. Paměti klasicky dávají 7900/8000MHz.
    Teploty dosahují při tomto taktu až k 85°C při hraní.
    Taktovací potenciál je tedy obrovský, ale i horší karty většinou nemají problém s 1460MHz na jádře a alespoň 7800MHz na pamětech.
     
    Osobní hodnocení taktování karty je tedy 10/10 (může se kus od kusu lišit).
    V tomto případě, když chytíte dobrý kus, se opravdu vyplatí za ušetřené peníze pořídit lepší chladič (pokud chcete taktovat).
     
    Ale pozor! Karta má na jednom ze šroubků, plombu kvůli záruce. Šikovní si poradí. Někteří výrobci (i MSI v některých případech) po zaslání dotazu odpověděli, že i když plombu sundáte, tedy sundáte chladič, můžete kartu v pohodě reklamovat, musíte ale původní chladič namontovat při reklamaci zpět a nesmíte nic nešikovností poškodit.

     
     
    Díky
  15. Like
    LMRig got a reaction from Wladass in MSI GTX 980Ti V1 6GD5 - nejlevnější model   
    MSI GTX 980Ti V1 6GD5

    [Zdroj: czc.cz]
     
    Chtěl bych napsat pár slov k této grafické kartě. Na internetu jsem o ní nenašel žádné speciální recenze, kde by řekli pár důležitých informací, jak vlastně na tom je s teplotami, hlučností, co obsahuje balení atp.
    Tento model od MSI, je to nejlevnější, co můžete z řady GTX 980Ti pořídit (nepočítám samozřejmě akce, slevy,...).
     
    V Alze byla k dostání za 17999Kč. Se slevami, co lze na Alzu všemožně sehnat, se cena může dostat na cca 16000,-, což je už docela pěkná suma. Nejnižší cena na Heurece dne 8. 2. 2016 je 18328Kč.
     
     
    Jen chci upozornit, že poslední část o taktování se liší kus od kusu, budu zde testovat jen tu, kterou jsem zakoupil. Každý kus je jiný (kromě balení, chladiče a plomby).
     
    Pár základních údajů:
    Napájení - 1x 6pin, 1x 8pin
    Max TDP - 250W
    Max pracovní teplota - 92°C - Temp limit je možné nastavit na 91°C
    Délka karty - od zadního slotu cca 26.5cm
    Chladič - 2 sloty po celé délce
     
     
    1) Obsah balení
     
    Balení je celkem skromné. Je rozhodně menší, než u ostatních karet, ale karta je menších rozměrů, takže ani není větší potřeba.

     
    Obsahuje:
    1x Adaptér 6pin->8pin, pokud váš zdroj nemá 8pin.
    1x Quick User's Guide
    1x CD/DVD s ovladači a nástroji (nemohu dále specifikovat, nemám mechaniku - na vyžádání ale mohu zjistit)
    1x Karta, samozřejmě v antistatickém obalu
     
    Karta má ochranné gumové krytky na všech konektorech, i na těch pro SLI a PCI-E.
     
    Celkem mě zklamalo, že v balení není ani samolepka MSI, či něco podobného.
     
    2) Blower? Vadí to něčemu?
     
    Kde nejvíce můžete vidět šetření peněz, je chladič, ten je totiž z plastu s kovovým vzhledem.

     
    Osobně jsem se tohoto bál nejvíce, protože jsem čekal teploty, které nepůjdou uhlídat ani při boostu a ten bude padat.
    Po zhruba deseti benchmarcích a 4h hraní musím říct, že jsem příjemně překvapený.
     
    Samozřejmě nemůžeme od tohoto chladiče očekávat ticho a nízké teploty, ale není to ani tak hrozné, jako referenční R9 2xx.
    Během benchmarků, je teplota maximálně 83°C a během hraní (při zatížení karty na 80-99%) 81°C.
    Měřeno při teplotě vzduchu ve skříni kolem 28-30°C. U mě je to způsobeno tím, že přední 3 intake ventilátory ochlazují radiátor a všechno, co jde z něho pryč, jde rovnou do skříně, berte tedy tyto teploty jako vyšší, než tomu bude v případě obyčejné skříně.
     
    Jakožto bývalého majitele tří Windforce X3 musím říci, že otáčky na 100% se hlučností rovnají tomuto chladiči od Gigabytu, nejedná se tedy o nějaký vysavač. Maximální úroveň hluku je kolem těch 42-43dB.
    Samozřejmě tento chladič není řešením pro ty, kteří hledají tichou kartu.
    Maximální otáčky ventilátoru jsou 4200RPM a snížit jdou maximálně na 26%, což je zhruba 1100RPM dle AIDA64.
     
    Na závěr k němu řeknu toto: Čekal jsem horší, jsem mile překvapen.
    Osobní hodnocení chladiče je tedy 7/10.
     
     
    3) Taktování
     
    Hlavní důvod, proč jsem kartu kupoval, bylo taktování, mým cílem je samozřejmě voda, jako zbytek sestavy, ale nemohu přeci nevyzkoušet i taktování na původním chladiči.
     
    První věc o které se zmíním, je ASIC. Na to, že se jedná o nejlevnější model, je poměrně vysoké, můj kus má 72.6%.
    Paměti jsou standardně Hynix.
     
    Defaultní takt je 1000MHz, boost 1076MHz, paměti jedou na 7010MHz efektivně, nic zvláštního, prostě referenční model.
     
    Napětí můžeme zvednout o 87mV a Powerlimit na 110%, což kartě dovolí jít na 1227MHz při 1.224V boost a 1215MHz 1.2V bez boostu. Teploty se takto zvednou jen nepatrně -> 0-1°C.
     
    Chladič dovolí jít na 1475MHz při 1.18V boost a 1465 1.15V bez boostu. Dál už se takt snižuje kvůli teplotě. Jinak karta zpočátku jede stabilně na 1500MHz na jádře. Paměti klasicky dávají 7900/8000MHz.
    Teploty dosahují při tomto taktu až k 85°C při hraní.
    Taktovací potenciál je tedy obrovský, ale i horší karty většinou nemají problém s 1460MHz na jádře a alespoň 7800MHz na pamětech.
     
    Osobní hodnocení taktování karty je tedy 10/10 (může se kus od kusu lišit).
    V tomto případě, když chytíte dobrý kus, se opravdu vyplatí za ušetřené peníze pořídit lepší chladič (pokud chcete taktovat).
     
    Ale pozor! Karta má na jednom ze šroubků, plombu kvůli záruce. Šikovní si poradí. Někteří výrobci (i MSI v některých případech) po zaslání dotazu odpověděli, že i když plombu sundáte, tedy sundáte chladič, můžete kartu v pohodě reklamovat, musíte ale původní chladič namontovat při reklamaci zpět a nesmíte nic nešikovností poškodit.

     
     
    Díky
  16. Like
    LMRig got a reaction from Wladass in Pracovná zostava   
    Sice pozdě, ale varování pro ostatní.
     
    2+1 fáze na desce, je sotva pro Pentium, maximálně Celeron.
     
    Takové desky nepatří pod i5, ačkoliv není takový žrout jako v případě AMD, ale dlouhodobě to není bezpečné. Aspoň, že jsi dal na ten Seasonic, Corsair má dobré vyšší řady, to stejné Enermax, jejich řady NAXN a Corsairy VS/CX (neplést s Buildery) jsou jedny z těch horších.
×
×
  • Create New...