Jump to content
Geekforum.cz
Sign in to follow this  
Copenhagen

2. diel: Vytvorenie stránky optimalizovanej pre vyhľadávače

Recommended Posts

V 1.diely sme sa pozreli na nájdenie vyhovujúcich kľučových slov, no a teraz sa pozrieme ako vytvoriť stránku optimalizovanú pre vyhľadávače.

 

Z terajšieho článku vyjde najavo, ktoré sú tie zásady, na ktoré treba dbať pri vytvorení vnútorných stránok site. Aké elementy treba použiť na stránke, aby bola vnútorná štruktúra optimalizovaná, celá webstránka pre hľadajúce roboty ľahko "preliezateľná".

Počas vnútorného vytvorenia je potrebné mať základné znalosti HTML. Nemusíme v tom byť profesionáli, oplatí sa ale poznať základné pojmy. Niekoľko stránok kde sa dajú osvojiť základy:

Ku koncu predchádzajúceho článku sme sa dostali potiaľ, že sme vybrali tie kľúčové slová, na ktoré by sme chceli našu webstránku optimalizovať.

 

Zásadou sa dá pomenovať to, že dobrú pozíciu na vybrané slová vieme dosiahnuť len vtedy, ak naša webstránka aj znie o tej téme, teda existuje na nej taký (aj pre vyhľadávač čitateľný) obsah, ktorý je na dané kľúčové slovo optimalizovaný. Tomu adekvátne musíme pre každé kľúčové slovo vyznačiť jednu stránku, ktorú budeme na dané kľúčové slovo optimalizovať.

Na nasledujúce hlavné zretele musíme brať ohľad:

 

1) Zabehateľná webstránka

Čo to vlastne znamená? Hoci sú vyhľadávajúce roboty schopné stiahnuť obrázky a flash animácie, interpretovať, "čítať" ich ale nevedia. Našim zámerom zas je, aby vyhľadávač videl tie obsahy, ktoré optimalizujeme.

 

Takže napríklad vyhľadávače nevedia to, aký text je na obrázok napísaný. Takto napríklad ak sú názvy bodov menu na webstránke uložené ako obrázky, vidia vyhľadávače len obrázky, text na nich nie. Nezávisle od toho je stránka ešte zabehateľná, pretože sa odkazy nachádzajú v HTML prameni, ak ale máme na to možnosť, vyhnime sa vytvoreniu takého menu, kde na naše stránky odkazujeme len obrázkami.

 

Použitie flash elementu má ešte horší účinok na zabehateľnosť stránky, vyhľadávač nie je schopný čítať obsah flashu, preto nevidí ani odkazy nachádzajúce sa v ňom, nevie tak navštíviť odkazujúce stránky. Často sa stáva, že sa celá site skladá z jednej flash animácie, všetky obsahy sa dajú dosiahnuť v rámci nej. Dôsledkom toho je Google schopný zabehnúť a vidieť len jednu stránku, a to hlavnú. (V uplynulom čase sa Google-u už podarilo odkazy z flash animácií vyzbierať, ak je to ale možné, vyhnime sa takýmto elementom na našej webstránke, hlavne v navigácií.

Prečo je dôležité, aby bola naša stránka zabehateľná? Pretože zbytočne optimalizujeme jednotlivé stránky site, ak Google práce nevidí. V takomto prípade nemáme ani šancu na to, aby sme sa na vybrané slová svojou optimalizovanou stránkou dostali na zoznam výsledkov vyhľadávania.

 

2) Obsah stránky

Dôležitý, ak nie najdôležitejší faktor, keďže toto vidí, číta vyhľadávač. Čím obsažnejšia, cennejšia je stránka, za tým dôležitejšiu je považovaná vyhľadávačom a na tým lepšiu pozíciu aj umiestni našu webstránku na zozname výsledkov vyhľadávania.

Pri zostavení obsahu stránky sa usilujme o rozvinutie témy, jedna stránka nech sa neskladá len z dvoch viet, snažme sa na stránke umiestniť užitočné a obsažné informácie. Skúsme vytvoriť takú stránku, ktorá je aj na čítanie ľuďmi vkusná, osožná a cenná. Pre

 

Google je dôležité, aby ľudí čím lepšie obslúžil, preto sa usiluje o to, aby počas vyhľadávania umiestňoval dopredu najrelevantnejšie stránky. Ak je naša stránka dobrá a cenná pre ľudí, tak bude dozaista vyhovujúca aj pre Google.

Pri vytvorení obsahu sa snažme vo vetách používať vyhľadávané slová. To ale neznamená, že má byť z 10 slov 9 tých vyhľadávaných, text nech naďalej ostane vhodný aj na čítanie ľuďmi. Celý čas majme na mysli, že obsah vzniká pre ľudí, nie len kvôli vyhľadávaču.

 

3) Požívanie head tag-ov

Head elementmi nazývame tagy <h1></h1>, <h2></h2>, <h3></h3>, <h4></h4>, <h5></h5>, <h6></h6>. Názov stránky, jej podnázov, pod-podnázov treba vpísať medzi takéto elementy. H1 je najdôležitejší, H2 2. najdôležitejší a tak ďalej. Názov stránky sa napríklad oplatí vpísať medzi H1 tag, podnázov zas medzi H2 tag. Samozrejme netreba použiť všetkých 6 head tag-ov na jednej stránke, prvé dva sa ale v každom prípade vyplatí.

 

Pozrime si jeden príklad.

 

Naša firma sa zaoberá hubením hmyzu na území Bratislavy a počas hľadania kľúčových slov sme medzi inými ako kľúčové slovo určené na optimalizáciu vybrali pojem "hubenie hmyzu v Bratislave". Tomu vyhovujúc sme vytvorili aj obsah.

Na stránke v tomto prípade ako H1 tag použijeme toto: <H1>Hubenie hmyzu v Bratislave</H1>

H2 tag by zas mohol byť: <H2>Hubenie hmyzu - rýchlo a diskrétne na celom území Bratislavy</H2>

 

4) Použitie title, meta keywords a description

 

Title

Ten text, ktorý sa objaví na vrchu prehliadača. V prameni HTML ho nájdeme medzi elementmi <title></title>. Z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače je tento element mimoriadne dôležitý, preto sem v každom prípade vpíšme text bohatý na kľúčové slová, ale dôležité je aj to, aby to aj naďalej bola zrozumiteľná veta, ako aj aby odzrkadlovala obsah stránky a bola s ňou v súlade.

Nasledujúc predchádzajúci príklad by toto mohlo byť: <title>Hubenie hmyzu v Bratislave a (v) okolí s úplnou zárukou</title>

 

Meta keywords

Dávnejšie mal oveľa významnejšiu úlohu, ako dnes. Na tomto mieste môžeme napísať, o akých kľúčových slovách znie naša stránka. Čiarkami oddelené slová a výrazy sem treba napísať.

<meta name="keywords" content="kľúčové slovo1, kľúčové slovo2, kľúčové slovo3" />

 

Hoci jeho význam dnes už klesol, oplatí sa ho používať, pretože pravdepodobne má význam, aj keď ani zďaleka nie taký, ako dávnejšie. Je dôležité aby tu boli kľúčové slová charakteristické na obsah.

 

Príklad: <meta name="keywords" content="hubenie hmyzu, hubenie švábov, hubenie hmyzu bratislava, hubenie hmyzu v bratislave, hubenie škodlivcov" />

 

Meta description

 

Do tohto elementu treba vložiť 1-2 vetové zhrnutie obsahu stránky. Je dôležité, aby bolo toto zhrnutie naozaj charakteristické na stránku a aby sme sem na jednotlivé stránky webstránky vložili rozličné texty.

<meta name="description" content="" />

 

Príklad: <meta name="description" content="Naša firma vezme na seba hubenie hmyzu na území celej Bratislavy s 3 mesačnou celkovou zárukou a bezplatnou analýzou." />

 

Je dôležité pripomenúť, že je vytvorenie webstránky nutnou, no nie dostatočnou podmienkou pre dobré umiestnenie, čiže naša webstránka musí byť v každom prípade optimalizovaná, nie je to ale jediný aspekt, ktorý má význam, no bez pochýb jeden z najdôležitejších, ak nie najdôležitejší./p>

Počas úpravy našej webstránky vždy majme pred očami, že obsahy vznikajú pre ľudí a nie pre robota.

 

Pred začatím úprav sa oplatí navštíviť webstránky nachádzajúce sa na začiatku výsledkov vyhľadávania, tieto nám môžu dať nápady, môžeme ich preskúmať.

 

Z nasledujúceho článku sa dozvieme, čo znamená populárnosť linku, PageRank a aký to má vplyv na výsledky vyhľadávania.

 

Zdroj: seotools.sk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...