Jump to content
Geekforum.cz

Marketing Miner - najpoužívanejší SEO nástroj


Copenhagen
 Share

Recommended Posts

Marketing Miner je data mining seo nástroj, ktorý pomáha online marketérom získavať dáta na ich online marketingové aktivity. Oficiálne pre „verejnosť“ vznikol v roku 2015. Vytvoril ho Filip Podstavec – jeden z najlepších špecialistov na technické SEOlink building v Českej republike.

Po troch rokoch existencie sa pred pár týždňami stal najpoužívanejším seo nástrojom v Českej republike a na Slovensku na základe prieskumu, ktorý medzi špecialistami vypracoval Pavel Ungr (viz. obrázok nižšie) po zodpovedaní 208 respondentmi.

anketa najpoužívanejšie SEO nástroje v CZ


Ako najužitočnejšiu vec, ktorou sa MM odlišuje oproti konkurenčným nástrojom je perfektne vypracovaná knowledge base kde nájdete kompletne vypracované návody k jednotlivým sekciám, krok za krokom ako pracovať s nástrojom, aké vám vie vrátiť výstupy a takisto aj ukážkové výstupné reporty. Ďalším plusom je určite aj vlastný youtube kanál kde Filip točí videá nie len o MM ale aj o novinkách, ktoré predstavil Google a všeobecne o digitálnom marketingu. Najviac odporúčam webinář, ktorý trvá 2 hodiny, ale kompletne vám predstaví Marketing Miner a jeho využitie v praxi.  

Reporty

Reporty slúžia na jednorázové spracovanie veľkého množstva dát. Fungujú na princípe 3 krokov – vložíte vstupné dáta, vyberiete si o čo dané vstupné dáta chcete obohatiť a v 3. kroku vám MM vráti obohatené výstupné dáta, s ktorými môžete ďalej pracovať podľa vášho uváženia.

Pozrite si ukážkový výstupný report na hľadanosť kľúčových slov.

Medzi najpoužívanejšie minery (aktuálne ich je 42) patria:

  • Hľadanosť kľúčových slov
  • Pozície KW vo vyhľadávačoch
  • Kontrola indexácie
  • Kontrola indexovateľnosti
  • Rýchlosť načítavania URL
  • Analýza produktov (pre eshopárov)

Projekty

Sekcia projekty je určená predovšetkým pre tých, ktorí chcú, aby Marketing Miner za nich pravidelne meral určité dáta.

  • Meranie pozícií kľúčových slov – vložíte kľúčové slová a MM ich pravidelne za vás meria ako sa im darí vo vyhľadávačoch. Môžete si zvoliť, či ich chcete merať na dennej alebo týždennej báze. Ku každému kľúčovému slovu vidíte detailné štatistiky aj rozšírenie v SERPe.
  • Monitoring zmienok – stačí vložiť akúkoľvek frázu (obecné KW, váš brand, brand konkurencie) a MM vám pošle notifikáciu, keď sa sledovaná fráza objaví niekde na internete (aj facebooku vo verejných stránkach).
  • Monitoring odkazov – máte zakúpené desiatky odkazov a nebaví vás ručne sledovať, či sa na danom webe ešte nachádzajú? Pridajte si odkazy do Marketing Mineru a ten vám ich bude pravidelne kontrolovať. V prípade, že váš odkaz z nejakého webu zmažú, príde vám na mail notifikácia (notifikácie si môžete vypnúť a kontrolovať odkazy priamo v dashboarde MM)
  • Alerting – udiala sa nejaká zmena na projekte bez vášho vedomia? Nastavte si kontrolovanie jednotlivých vecí a pri akejkoľvek zmene (ktorú si nastavíte) na vašom projekte vám pošleme notifikáciu -> napr. kontrolovanie zmien v robots.txt, výskyt malware na webu, neočakávaná zmena rýchlosti načítavania jednotlivých URL atď.

meranie-pozicii-klucovych-slov.thumb.png.c7b14022469a06c35d4553256a13fb13.png


Projekty sú verejne zdieľateľné (pokiaľ ich autor nastaví verejné zdieľanie) v tom prípade ako SEO freelancer viete zdieľať verejne projektov klientovi a poslať mu URL (a ten tým pádom nemusí mať vytvorený účet v Marketing Miner). Ukážkový príklad zdieľaného projektu. Samozrejme u verejne zdieľaného projektu môžete iba "sledovať" informácie, ale nijako ich nemôžete upravovať (to môže iba majiteľ založeného projektu). 

Profilery

Profilery slúžia na analýzu 1 kľúčového slova/domény/URL alebo produktu. Keď máme menší vstupný dataset, tak ho odporúčam dať do profilerov a nie do reportov, ktoré sú naškaĺované a očakávajú na vstupe väčšie množstvo vstupných dát.

K danému vstupu vám MM okamžite vráti všetky informácie, ktoré k nemu má. Pri analýze KW je to:

  • Hľadanosť
  • CPC (odhadovaná cena za preklik v Google AdWords)
  • Trendovosť
  • Návrh KW z reklamních systemov (s reálnou hľadanosť väčšou jako 10)
  • Otázky a wordcloud

Profilery sú zdieľateľné cez URL, takže môžete výstupy zdieľať kolegom a kamarátom (musia však byť prihlásený v MM) -> výstupná analýza profilera na KW seo.


Máte nejakú otázku k MM? Napíšte do komentárov a rád vám na ne odpoviem 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pred pár dňami sme vydali veľkú novinku v podobe nových profilerov na analýzu domény webu (domain profiler) a na analýzu kľúčových slov (keyword profiler). 

Domain profiler - ukážka pre alza.cz

Po zadaní domény a zvolení správneho trhu vám profiler vráti:

  • Odhadovanú návštevnosť webu
  • Organické dotazy, na ktoré sa web vyskytuje vo výsledkoch vyhľadávania (odhadovaná návštevnosť z daného dotazu, pozícia, mesačná hľadanosť dotazu a konkrétna podstránka)
  • Platené dotazy, na ktoré web inzeruje v PPC - Google Ads (odhadovaná návštevnosť z daného dotazu, pozícia, mesačná hľadanosť dotazu a konkrétna podstránka)
  • Odkazový profil webu
  • Technológie, ktoré využívajú
  • Podobné konkurenčné weby (aby ste zistili, kto je ešte vaša konkurencia)

Pridali sme aj pokročilú možnosť filtrácie na základe viacerých kritérii (napr. SERP rozšrenia = vyfiltrovať si iba tie, kde je knowledge graph, images....).

Je to vynikajúci spôsob ako si zanalyzovať konkurenciu, na aké dotazy sa vyskytuje v organických výsledkoch vyhľadávania a porovnať si ich s vašimi. Tam kde sa vy nevyskytujete a konkurencia áno, tak viete, že o tie KW sa oplatí rozšíriť váš web (nejakou podstránkou - napr. blogový článok / produkt...).

Dáta si môžete stiahnuť a ďalej s nimi pracovať v .csv alebo vašom obľúbenom programe. 

Keyword profiler - ukážka pre slovo počítač

Po zadaní kľúčového slova vám vyprofiluje nasledujúce metriky:

  • Priemerná mesačná hľadanosť kľúčového slova
  • Odhadovaná cena CPC
  • Trendovosť
  • Návrh kľúčových slov (možnosť zvoliť si aj otázky a zamerať sa na optimalizáciu pre knowledge graph)
  • Prvých 10 organických výsledkov vyhľadávania
  • Platené výsledky vyhľadávania

V Domain profilery sú zatiaľ dáta za 1 crawl SERPu, o pár dní prebehne ďalší crawl a následne sa budú môcť pri doménach sledovať aj historické údaje. Pri keyword profilery máme pre Česko databázu KW o veľkosti 2,1 miliónov a pre Slovensko 1 milión hľadaných KW. Jedná sa tak o väčšiu databázu ako má napr. Ahrefs

Najbližšie plány sú pridanie tretieho profileru = URL profileru

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...